Utvärdering mobilställ

1 Från början tänkte jag gjort som ett A så att mobilen skulle stå där emellan men tänkte att den skulle bli för tunn och inte så hållbar så jag gav upp den tanken och försökte leta på nätet efter andra för jag kom inte på nåt. Och då kom Anneli med en ipad hållare som nån annan hade gjort och då tyckte jag den var bra men jag gjorde om den med pinnar emellan och annat trä och lite så.

2 g har sågat ut formen med den elektriska kontursågen och sen har jag sågat trä pluggar med fogsvans och jag slipade med sandpapper. Jag oljade även in den med linolja för jag tycker mitt valnötsträ blev snyggare då.

3 Jag ska använda mitt ställ hemma när jag laddar och inte vill att mobilen blir så varm. Det var därför jag gjorde den öppen bakom för min mobil är inte så bra så den blir väldigt varm.

4 Det gick bra att såga ut båda och få dom likadana. Det gick även bra att få färgkontrast mellan pinnarna och ställningen.

5 Jag stötte på två svårigheter och det var att det sprack pytte lite när jag försökte trycka i pluggarna så efter det så slipade jag dom lite så blev det lättare och dom va inte för stora. Den andra svårigheten var att om inte stod så stadigt så jag fick sandpappra den ena men då blev den för mycket så jag fick sandpappra båda.

Lämna en kommentar